12. heinäkuuta 2017

PARIS GETTING CLOSER

Moi kaikille! "Pientä" hiljaiseloa on ollut täällä blogin puolella, upsista. Kaikki alkoi kyllä tarkoituksella, kun keväällä luin oikiksen pääsykokeisiin. No, kiinnostus luku-urakan aikana hiipui, eikä yliopistopaikka auennut. Nyt tulin kuitenkin kertomaan mun ja poikaystäväni Henrin lähenevästä Ranskan matkasta. En malta odottaa!
Matkailua rakastavanana ihmisenä sain täydellisen ylioppilaslahjan Henrin äidiltä: matkalahjakortin, jonka päätimme yhdessä Henrin kanssa käyttää matkaan Ranskaan elokuussa 2017. Lennämme Finnairilla Ranskan romanttiseen pääkaupunkiin heinäkuun viimeisenä päivänä. 


Viimeksi mä oon käynyt Pariisissa vuonna 2008 eli olin 10-vuotias. Siitä parin päivän reissusta muistikuvia on aivan liian vähän, joten on jo aikakin hankkia uusia! Elokuussa Pariisissa pitäisi päivällä olla noin 25 astetta, jos mäkin saisin vähän väriä... Yöt vietämme Augustin-Astotel-hotellissa, joka on kolmen tähden hotelli lähellä keskustaa, riippuu mikä määritellään keskustaksi :D Hotelli itsessään on mun mielestä hyvin pirteän näköinen, mitään erikoista me ei siitä tiedetä! Ollaan varattu tuollainen kulmahuone, josta pitäisi olla näkymät kahteen suuntaan.

Pariisissa haluaisin ehdottomasti vierailla kaikilla suosituilla nähtävyyksillä, Eiffel-torniin on tottakai pakko päästä. Louvre ja Mona Lisa ovat myös mun listalla. Lisäksi haluaisin käydä jollakin isolla jalkapallostadionilla, nekin on niin hienoja (ehkäpä Stade de France tai Parc Des Princes). Joku päivä olisi ihana mennä johonkin rauhalliseen puistoon piknikille... Mä oon opiskellut ranskaa 5 vuotta, mutta täytyy kyllä myöntää, että tunneilla tuli tehtyä kaikkea muuta kuin opiskeltua, joten vähän heikko on mun kielitaito. Plus mun edellisestä ranskan tunnista on jo yli vuosi, paljon siinä ehtii jo unohtaakin... Joten Ranskassa on myös hauska kuulla vähän kieltä ja ehkä päästä tilaamaan une croissant aamupalaksi! 

Kun me suunniteltiin tätä matkaa, meidän oli vaikea päättää, halutaanko kaupunki- vai rantalomalle. Ratkaisuksi päätettiin viettää 6 tuntia junassa :D Eli neljän yön jälkeen 4.8. yritämme löytää itsemme junalla Nizzaan (se mua vähän jännittää). Siellä kumpikaan meistä ei oo koskaan ollut, musta on ihanaa aina mennä jonnekin uuteen paikkaan. Ja Nizza näyttää niin upealta! Kuuleman mukaan rannoilla ei ole hiekkaa, mutta en anna sen estellä mun auringonottoa. Tänne me mennään puhtaasti loikoilemaan! Ollaan mietitty, että tekisimme yhden pienen retken Monacoon (sielläkään ei olla koskaan oltu, heh), mutta muita suunnitelmia meillä ei ole.

Kuvat lainattu netistä.
Me yritettiin vähän säästää Pariisin hotellissa, jotta voitais sitten Nizzassa varata hiukan hienompi hotelli. Toiset neljä yötä vietämmekin sitten Radisson Blu -hotellissa. Se näyttää niin hienolta! Me varattiin huone, jossa pitäisi olla parveke ja näköala merelle. Ah, en malta odottaa, että saan syödä aamupalaa parvekkeella lämpimässä auringonpaisteessa yhdessä Henrin kanssa. Lennämme takaisin kotiin 8.8 (tiedän jo nyt, että se on aivan liian aikaisin). 


Jos teillä on jotain kokemuksia tai vinkkejä, missä käydä ja mitä tehdä, kertokaa ihmeessä!
 






 ♥♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti