15. maaliskuuta 2017

MY EVERYDAY MAKEUP


Viikko sitten 8.3. juhlimme naistenpäivää. Musta se on ihana päivä, ei pelkästään koska meitä naisia Suomessa hemmotellaan, vaan koska naisten oikeuden maailmalla on iso juttu. Niihin mielipiteisiin ei nyt mennä, mutta tämän mahtavan päivän kunniaksi haluan jakaa hieman naisellisemman postauksen, nimittäin esitellä mun käytetyimmät meikit! Pitemmittä puheitta, let's begin:
Nivea Control Shine Mattifying Gel Cream,  Lumene Beauty Bace matta pohjustusvoide, L'oreal Infallible pro matte 24H & Chanel Perfection Lumière Velvet
Tämä Nivean päivävoide on oikeastaan aika tuore ostos. Ennen kaipasin jotain raikastavaa meikkivoiteen alle, joten etsin pitkään jotain kevyttä päivärasvaa. Aikaisemmin en ole omistanut mitään tällaista, mutt täytyy kyllä sanoa, että tämä tuntuu meikin alla ihanalta. Meikkivoiteen alle laitan kerroksen tätä Lumenen öljyiselle ja sekaiholle tarkoitettua primeria. Mun iholle tää on ihan täydellinen ratkaisu. Meikkivoide on mulla yhä vähän hakusessa, toistaiseksi yritän vähän kokeilla uusia tuttavuuksia. Toistaiseksi yleensä mun kasvoilta löytyy L'orealin Infallible -meikkivoidetta. Multa löytyy myös Chanelin Perfection Lumière Velvet -meikkivoide, mutta en käytä tätä kovin usein.
Maybelline Fit me
Mulla on ollut etsinnässä uusi puuteri jo jonkun aikaa. Tämä Maybellinen puuteri on ollut käytössä jo vaikka kuinka monta vuotta - ainakin maksanut itsensä takaisin :D 
Pashion Contour Kit
Vasta lähiakoina olen opetellut tekemään varjostuksia. Mun mielestä tämä on hyvä perussetti aloittelijalle, eikä pahan hintainenkaan! Tarttuu ja pysyy iholla mun mielestä hyvin, tosin vertailukohteita mulla ei juurikaan ole. 
Kerran tilasin Cocopandalta kasan siveltimiä, ja nämä yksilöt tulivat siinä mukana. Vasemmanpuoleista käytän meikkivoiteen levittämiseen ja oikeanpuoleisella teen poskien varjostukset. Musta nää on ihanan väriset!
Sephora Tinted Brow Freeze & Anastasia Beverly Hills Brow Wiz
Kulmakarvat on lähellä mun sydäntä. Kulmat hyvin, kaikki hyvin, heh! Oon oppinut piirtämään mun kulmat suht. nopeasti, onneksi. Toisinaan kyllä on niitä päiviä, jolloin toinen näyttää aivan erilaiselta kuin toinen, ja ai että silloin ollaan pulassa. Nämä tuotteet on valikoituneet mun lemppareiksi vuosien saatossa, vaikka vielä kaksikin vuotta sitten mun kulmakarvat selkeästi (!) etsivät vielä sitä oikeaa muotoaan. Koitan myös värjätä mun aivan liian vaaleita kulmia mahdollisimman usein, koska silloin on helpompi nähdä, mihin pitää tehdä viiva. Aloitan kulmien tekemisen laittamalla molempiin kevien kerroksen Sephoran medium-sävyistä kulmavahaa. Aluksi musta tuntui, että se kutitti, kunnes tajusin harjata kulmat heti, kun oon laittanut tota (miten oon pystynyt jättämään sen väliin, idk). Varsinaiseen piirtämiseen käytän Anastasian Brow Wiz -kulmakynää sävyssä medium brown. Rajauksen jälkeen väritän kulman sekä tuolla kulmakynällä, mutta myös tällä mun äidin vanhalla luomiväripaletilla, josta oon oikeestaan ikinä käyttänyt vaan tuota ruskeaa väriä. Make up factoryn kulmakynästä käytän vain harjaa, sillä tuosta Anastasiasta se pääsi hajoamaan.

Mac Lip Pencil Ruby Woo & Mac Lip Pencil Hover 
Kun kaikki edellä mainittu on saatu tehtyä, mä siirryn huuliin. Rakastan Macin huulituotteita, muita mulla ei olekaan. Yks kynä mulla on valitettavasti hukassa, kuten myös yksi huulipuna ja vähän pelkään, että niille täytyy pikkuhiljaa jäättää hyvästit. Tällä hetkellä tykkään eniten ruskeansävyisistä huulista, joten Macin Hover:ia tulee käytettyä usein. 
Mac Lipstick All Fired Up, Mac Lipstick Saint Germain, Mac Lipstick Creme D'Nude & Mac Lipstick Taupe 
Mun mielestä nämä kaikki on super hyviä. Tuo All Fired Up näyttää netissä ihan pinkiltä, mutta punainen ainakin mun huulilla. Punat pysyy huvin, ei kutia eikä kuivu, sävyjä on hyvin saatavilla monipuolisesti. Suosittelen erittäin lämpimästi! 
Urban Decay Makeup Setting Spray Oil-Control & Smashbox Photo Finish Primer Water
Viimeiseksi suihkautan Smashboxin viimeistelyainetta naamalle ja näin olen valmis. Joululahjaksi sain tuon UD:n viimeistelyaineen, mutta en ole vielä avannut sitä. Mun mielestä mun meikki pysyy hyvin kasvoilla, eikä näytä eikä tunnu öljyiseltä. 

Toivottavasti tämä postaus miellytti, ja jos on meikkivoidevinkkiä niin kerrothan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti